اخبار و مقالات

مواردی برای زیباتر شدن محل کار

 

 

 

اگر موردی وجود داشت که می توانست هوا را پاکیزه کند، به بهبود زیبایی شناسی فضا کمک کند و به شما نیز احساس بهتری بدهد، چکار می کرید؟ احتمالا به سرعت هرچه تمام آن را می خریدید، درست است؟ خب این مورد وجود دارد، اما بسیاری از مردم ار آن استفاده نمی کنند! منظور ما گیاهان طبیعی است؛ گیاهان طبیعی هم برای بهبود روحیه شما عالی هستند و هم کیفیت فضای کاری شما را افزایش می دهند. حال به این بپردازیم بهترین گیاه برای دفتر شما چه می تواند باشد.

ابتدا بینیم عادات شما چه هستند و محیط کاریتان به چه صورت است؟

· نور دفتر شما طبیعی است یا ساخته دست بشر؟

· آیا یادتان می ماند هر روز به آن آب دهید، یا به چیزی نیاز دارید که مقاومت بیشتری دارد؟

· آیا از نگهداری از گیاهان لذت می برید یا بودن و نبودن آن برایتان فرقی نمی کند؟

· چه اندازه بهتراست؟ کوچک یا بزرگ؟ گلدانی یا آویز؟

وقتی به این سوال پاسخ دادید، بهتر می دانید چه نوع گیاهی برای دفترتان مناسب خواهد بود. قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید کیفیت گیاهتان چه طور باشد. می خواهید مقاومت آن چقدر باشد؟

برخی گیاهان خاص، مانند گیاه زبان مادر شوهر، نخل آریکا و گل پول، اکسیژن زیادی تولید می کنند به شما امکان می دهند در تمام طول روز هوای تازه تنفس کنید! کسی هست که چنین چیزی را نخواهد، به ویژه در یک فضای اداری تنگ؟

بعضی از گیاهان، از جمله گل پول، سموم مضر هوا را نیز حذف می کنند. گل پول می تواند فرمالدئید را که از طریق فرش، پاک کننده ها، مبلمان، عایق ها و لوازم اداری وارد هوا می شوند را حذف کند. بومادران، گل شیپوری پیچی امریکا، گیاه عنکبوت و سرخس بوستون نیز می توانند مواد سمی هوا را از بین ببرند.

یکی از مواد شیمیایی که اغلب در هوا فضاهای اداری یافت می شود، تری کلرواتیلن است. این ماده توسط محصولاتی مانند جوهر، چسب، رنگ و روغن جلا تولید می شود. گل داودی و بابونه ژربرا تری کلرواتیلن، و نیز بنزن را از بین می برند.

آماده اید که یک گیاه را به فضای کاری خود اضافه کنید؟ کارشناسان توصیه می کنند برای هر 100 متر مربع فضای اداری، یک گیاه در نظر گرفته شود. به این تریتب فرایند جذب و تولید هوای تازه به حداکثر می رسد. موفق باشید! می دانیم که از تمام مزایای استفاده از یک گیاه در فضای کاری خود لذت خواهید برد.